duminică, 27 mai 2012

Automobile de top


Cel mai scump automobil din lume
Locul unu in topuri este dominat de mai mult timp de Bugatti Veyron Super Sport in valoare de 2,4 milioane de dolari. Nu doar pretul de cumparare al masinii este piperat, ci si intretinerea ei va costa foarte mult. Cantareste 2,15 tone si este foarte rapida, ajugand de la 0 la 100 km/h in doar 2,4 secunde.

Bugatti Veyron Super Sport este urmat in top de exoticul Pagani Zonda Roadster Clinque in valoare de “doar” 1,85 milioane de dolari.

Cel mai rapid automobil din lume
Locul unu in topuri este ocupat tot de Bugatti Veyron Super Sport, urmat indeaproape de Hennessey Venom GT si Koenigsegg Agera R.

Cel mai luxuriant automobil
Bugatti Veyron Pur Sang ocupa locul intai pentru cel mai extravagant si luxos automobil din lume. Este fabricat doar in editii limitate si numai la comanda. Au fost fabricate doar cinci exemplare pana in prezent. Pretul unui astfel de automobil depaseste 3,5 milioane de dolari.

Pe locul doi in top se situeaza Ferrari Enzo in valoare de 1,5 milioane de dolari, prezentand caracterisitici cu totul deosebite.

Locul al treilea este ocupat de Lamborghini Reventon la un pret de 1,6 milioane de dolari. Acest model seamana cu un „Batmobil” si exista in doar 10 exemplare.

Cel mai vandut automobil din lume
„Number One” este ocupat de Toyota Corolla, o masina mica de familie. Din 1966 si pana in prezent producatorul japonez de automobile a produs peste 32 de milioane de exemplare. Succesul s-a datorat pretului mic, confortului sporit, designului atragator, consumului redus de combustibil  si tehnologiei inovatoare japoneze - masina ruland si comportandu-se excelent pe sosea.

In top Toyota Corolla este urmata de Ford F-Series cu 30 milioane de exemplare vandute din anul 1948 si Volkswagen Golf, cu 25 de milioane de exemplare vandute din anul 1974. In Europa liderul absolut la vanzari este Volkswagen Golf.

Cel mai ieftin automobil
Se numeste Tata Nano si este o masina de oras destinata persoanelor cu posibilitati financiare reduse. Producatorul Tata Motors – din India a lansat aceasta masina in luna martie 2009 cu pretul de 2000 de dolari. Are patru usi si locuri pentru patru pasageri. Cutia de viteze si transmisia, dar si multe alte mecanisme sunt mult mai putin complexe decat la o masina obisnuita. Masina nu dispune de clima, de servodirectie sau caracterisitici de siguranta cum ar fi Airbag-uri si ABS-uri.
La primele aparitii Tata Nano s-a bucurat de interes masiv din partea cumparatorilor, productia acestei masini atingand cote impresionante, oferta nefacand fata cererii de pe piata. Ulterior s-au constatat mari probleme de siguranta, respectiv au fost cazuri cand autoturismul pur si simplu a luat foc in plin trafic.  

Cel mai mic automobil aflat in productie
Pe primul loc in topuri se pastreaza o masina electrica norvegiana numita ElBil Norge Buddy Cab. Masina este a sasea generatie a modelului numit Kewet. Primul exemplar a fost fabricat in anul 1991 iar de atunci masina a fost vanduta in peste 18 tari. Buddy este un automobil simplu de oras, cu doua locuri, cu o autonomie a bateriilor de pana la 37 km, atinge o viteza maxima de 80 km/h iar lungimea sa este de 244 de centimetri (spre deosebire, o masina Dacia are 370 de centimetri). Nu are servodirectie, ABS-uri, ESP, Airbag-uri iar mecanismele de directie si de franare sunt mult simplificate. Functioneaza cu baterii de plumb ce necesita o durata de reincarcare de pana la 6 ore. O alimentare a bateriilor timp de o ora permite parcurgerea unei distante de pana la 10 km.  

Cea mai mica masina „ever” din lume
S-a numit Peel P50 - un automobil cu un singur loc si trei roti, in greutate de doar 59 kg, masoara doar 134 cm lungime, 99 cm latime si 104 cm inaltime. Avea trei trepte de viteze, fara marsalier si atingea viteza de 61 km/h. Nu dispunea de utilitati elementare cum ar fi semnalizatoarele, iar soferul facea cu mana daca vroia sa coteasca. In partea din spate era montat un maner pe care soferul putea sa-l apuce si astfel sa-si traga cu usurinta masina in casa sau in birou. Masinuta a fost considerata atat de ridicola ca productia (1962-1965) s-a oprit dupa doar 50 de exemplare din care doar 27 mai exista in prezent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dumneavoastra va fi postat imediat ce va fi validat de un moderator