miercuri, 23 mai 2012

Ecomobilul


Termenul este folosit mai mult in strainatate si este atribuit atat vehiculelor electrice cat si vehiculelor cu motor cu o capacitate mica, cu un consum de combustibil redus cat si nivelului scazut de gaze esapate, insa in cazul acestora din urma denumirea pare mai putin plauzibila tinand mai degraba de marketing decat de nepoluare.  In categoria ecomobilelor ce folosesc combustibil obisnuit intra unele motociclete, motoscutere, motorete, autocicle, iar mai nou expresia de ecomobil este atribuita si acelor autovehicule pentru care se foloseste biocombustibil.


Unul din modelele de  ecomobil este un vehicul tip motocicleta, care, desi este pe doua roti, prezinta o caracteristica neobisnuita majoritatii motocicletelor, fiind acoperit.
Forma sa aminteste mai mult de partea din fata a unui avion, de tipul celor folosite la acrobatii, care si-a pierdut aripile, corpul si coada; vehiculul fiind proiectat si de specialisti din domeniul aeronautici. O caracteristica asemanatoare trenului de aterizare intalnit la avioane sunt chiar cele doua roti stabilizatoare dispuse cate una pe fiecare parte laterala, inspre spatele vehicului, care dupa „decolare” pot fi ridicate iar in momentele in care soferul reduce la minim viteza acestea coboara cu ajutorul unor mecanisme automatizate.
Mai des intalnit pe autostrazile din Franta si Germania acest ecomobil este o prezenta care atrage imediat curiozitatea, fiind cu totul si cu totul special.
Acest ecomobil se prezinta si sub forma de vehicul electric, caz in care poate accelera de la 0 la 60 km/h in cinci secunde si are o autonomie de cca. 115 km, ceea ce-l face mai mult un fel de autovehicul pentru oras, respectiv pentru cumparaturi sau plimbari de placere pe distante scurte.
Construite la inceput pentru un singur ocupant, in prezent noile modele se gasesc si in variante cu doua locuri, sofer si pasager.
Materialele compozite din care este alcatuita carcasa (la unele modele se foloseste kevlar, facandu-le astfel aproape indestructibile) precum si diferitele caracteristici performante, tehnologia avansata a motorului ori functiile si accesoriile de bord, fac ca acest autovehicul al viitorului sa fie vandut in prezent la o suma deloc modica situata intre 51000 si 62000 de euro.
In ce priveste ecomobilul electric tehnologia este inca neindeajuns de performanta dar pe zi ce trece se fac pasi importanti in domeniu, existand deja o anumita cerere pe piata ca urmare a scumpirii combustibililor petrolieri si a nevoi stringente de a reduce factorii poluanti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariul dumneavoastra va fi postat imediat ce va fi validat de un moderator